Občina Krško je v sodelovanju z Zavarovalnico Triglav in podjetjem Aktivna signalizacija Korun na nevarnem križišču v Velikem Podlogu, kjer se je v preteklosti zgodilo nadpovprečno število prometnih nesreč, postavila opozorilni sistem COPS@road. Gre za enega prvih tovrstnih sistemov na slovenskih cestah, ki s svetlobnim signalom voznika na neprednostni cesti opozori na potencialno nevarnost trka v času, ko se na prednostni cesti približuje drugo vozilo. Kot je na današnji simbolični predaji sistema v uporabo poudaril župan občine Krško mag. Miran Stanko, bo tako zagotovljena bistveno večja varnost vseh udeležencev v prometu v tem križišču.
Na križišču Veliki Podlog v občini Krško se je v zadnjih petih letih po podatkih policije pripetilo skupaj 18 nesreč, kar je povprečno 3,6 nesreč na leto. To je nadpovprečno veliko glede na druge odseke, še posebej če upoštevamo sorazmerno majhno vrednost povprečnega letnega dnevnega prometa tega odseka, ki znaša 2800 vozil na dan. Posebej zaskrbljujoča je teža posledic prometnih nesreč, saj je v omenjenih prometnih nesrečah ena oseba umrla, trije udeleženci so bili huje poškodovani, enajst pa lažje. S postavitvijo sistema COPS@road na tem križišču bodo vozniki ob približevanju križišču dobili dodatno informacijo o povečani nevarnosti trka in s tem opozorilo na previdnost.
V Velikem Podlogu dve enoti s svetlobnimi prikazovalniki
Pred križiščem imata tako prednostna kot neprednostna cesta razmeroma dolge ravne odseke, zaradi česar imajo vozila na prednostni cesti visoko hitrost, na neprednostni cesti pa obstaja velika nevarnost naleta. Sistem COPS@road, ki se napaja na sončno energijo, vključuje elemente za detekcijo in opozarjanje prometnih udeležencev ter module za radijsko komunikacijo med postavljenimi enotami sistema. Na križišču v Velikem Podlogu sta postavljeni dve centralni enoti s svetlobnimi prikazovalniki na vsaki strani križišča iz smeri neprednostnih cest. Vsaka enota ima vgrajen po en detektor, ki zaznava približevanje vozila križišču po neprednostni cesti. Kadar sočasno s tem dogodkom zaznata približevanje vozila po prednostni cesti tudi dislocirani enoti na prednostni cesti, bo svetlobni prikazovalnik z utripajočim klicajem voznika na neprednostni cesti opozoril na potencialno nevarnost trka v realnem času. Poudariti je treba še, da ne gre za semafor ali drugo obliko zavezujočega prometnega sistema, pač pa za dodatni opozorilni sistem.
Skupaj za večjo prometno varnost v Sloveniji
Kot poudarja župan občine Krško Miran Stanko, bo postavitev sistema COPS@road prispevala k večji previdnosti in pozornosti voznikov, s čimer se bo bistveno povečala varnost vseh udeležencev v prometu. V sklopu projekta Skupaj za večjo prometno varnost v Sloveniji je Zavarovalnica Triglav finančno podprla postavitve 12 sistemov COPS@road na nevarnih cestnih odsekih v različnih slovenskih regijah, kjer obstaja povečana nevarnost trkov zaradi nepreglednosti in tako prispevala k aktivnejšemu zmanjševanju nevarnosti prometnih nesreč. Med prvimi izbranimi kritičnimi križišči je križišče Veliki Podlog v občini Krško. »Ena temeljnih vrednot Zavarovalnice Triglav je varnost. Skladno s tem v največji slovenski zavarovalnici izvajamo različne akcije, s katerimi želimo tudi prometno varnost dvigniti na višjo raven. Ponosni smo, da smo del projekta, v okviru katerega podpiramo slovensko inovacijo, ki ima potencial globalne rasti. Verjamemo, da bomo z novim opozorilnim sistemom na križišču Veliki Podlog bistveno zmanjšali možnost prometnih nesreč. S tem bomo zavarovali številna življenja – kar je ne nazadnje tudi največja dodana vrednost tega skupnega projekta,« je na otvoritveni slovesnosti povedal Viktor Richter, direktor Območne enote Krško Zavarovalnice Triglav.
Sistem s programsko nadzorovanimi senzorji
Sistem COPS@road je razvilo mlado slovensko podjetje A.s.K in je posebej učinkovit na nepreglednih cestnih odsekih, kjer je zaradi slabe vidljivosti onemogočena dobra presoja voznika pri vključevanju na prednostno cesto. Sistem s programsko nadzorovanimi senzorji in aktivnim svetlobnim prikazovalnikom udeležence pri vključevanju na prednostno cesto opozarja na nevarnost trka v realnem času. Z delovanjem na sončno energijo ga je mogoče namestiti tudi tam, kjer ni omrežne infrastrukture. »Glede na dosedanje rezultate lahko postavitev našega sistema COPS@road zmanjša prometne nesreče na nepreglednih cestnih odsekih. Statistike kažejo izboljšanje varnosti do kar 90 odstotkov. Veseli smo partnerstva z Zavarovalnico Triglav, ki finančno podpira postavitev sistema, kar je potrditev, da je v Sloveniji posluh za izboljšanje varnosti na cestah s tehnološko inovativnimi pristopi. Verjamemo, da bomo na križišču Veliki Podlog z opozarjanjem v realnem času prometnim udeležencem nudili dodatne informacije o dogajanju v neposredni bližini križišča, na podlagi katerih lahko sprejemajo odločitve v prometu, ki bodo botrovale njihovi večji varnosti,« je povedal Peter Korun, direktor podjetja A.s.K.