Župan občine Krško Miran Stanko in župan občine Sevnica, sta v imenu posavskih županov v skupni izjavi za javnost pravkar sporočila, da smo posavske občine iz medijev izvedele o načrtovanem podpisu izvajalske pogodbe za izgradnjo druge faze Centra za ravnanje z odpadki, ki naj bi jo v imenu dolenjskih, belokranjskih in posavskih občin danes podpisal novomeški župan Alojzij Muhič. To, da posavske občine o tem niso seznanjene, pove vse o kakovosti odnosa do družbenic in doslednem ignoriranju Posavja v projektu CeROD II.
»Preseneča nas, da kljub vsem neznankam in dvomom o gospodarnosti v zvezi s projektom Cerod II, župan novomeške občine Alojzij Muhič danes z izvajalcem podpisuje pogodbo za izgradnjo druge faze Centra za ravnanje z odpadki; kakor tudi, da nas vodilni partner kljub večkratnim pozivom in pripravljenosti posavskih občin, da najdemo skupno racionalno rešitev, v vseh teh letih nastajanja projekta Cerod II ni obveščal, upošteval in nas vedno postavljal pred izvršena dejstva.« O tem priča tudi današnji podpis, o katerem so posavske občine izvedele iz medijev medtem, ko bi bilo poslovno in etično pričakovati, da so partnerice vsaj seznanjene o potezah, ki bodo imele zanje finančne posledice.
Začudeni smo nad informacijo, da naj bi bil današnji podpis pogodbe z izvajalcem usklajen z vsemi občinami razen z občinami iz Posavja, prav tako nas skrbi, da ne poznamo vsebine pogodbe, ki se podpisuje, kar pomeni, da niso jasne obveznosti posameznih občin ustanoviteljic. Zaskrbljujoče je tudi dejstvo, da smo zaradi želje, da našim občanom in prebivalcem RS zagotovimo cenovno ugodno ravnanje z odpadki, izvzeti iz postopkov, ki jih vodi Mestna občina Novo mesta. Glavna skrb posavskih občin so bili ves čas projekta pričakovani visoki stroški investicije zaradi predimenzioniranosti naprave za mešano obdelavo odpadkov, ki bi se gotovo odrazili v previsoki ceni za uporabnike. »Tega si ne želimo in poskušamo svoje občane zaščititi pred povišanjem cen« so bili danes ponovno jasni posavski župani. »Prav tako je osnova, ki jo želimo v posavskih občinah med vsemi partnerji v tem projektu, korekten odnos. Šele na tak način bomo dosegli cilj kvalitetnega in cenovno sprejemljivega ravnanja z odpadki, za katerega bi se morali skupno zavzeti, še dodajajo.
Kot kaže so se v tem času osnove za financiranje projekta CeROD II spremenile; tako višina virov za financiranje, višina sofinanciranja ustanoviteljic, dinamika financiranja projekta, terminska izvedba projekta kot operativni plan ravnanja z odpadki. Na tej podlagi oz. v nastalih okoliščinah posavski župani ugotavljajo, da se akt, ki je osnova za financiranje družbenic Ceroda II, postavlja pod vprašanje veljavnosti. Župani občin Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško in Sevnica zato zahtevajo sklic sveta županov občin ustanoviteljic CeROD II, na katerem pričakujejo seznanitev z vsebino projekta in pogodbe, k čemur so v preteklosti že večkrat pozivali, a do zdaj neuspešno. Do danes posavskim občinam namreč še vedno niso jasne količine odpadkov za katere je projekt projektiran in tudi ne kakšna naj bi bila končna skupna vrednost investicije
Spomnimo, da je projekt CeROD II odvisen tudi od evropskega financiranja, za katerega je potrebno pogoje (sprememba predvidenih kapacitet infrastrukture za mehansko in biološko obdelavo odpadkov iz 54.000 ton/letno na 41.000 ton/letno in 200.000 prebivalcev v t.i. prispevnem območju) izpolniti do 15. oktobra 2013.