Odziv na očitke opozicijskih svetnikov
V povezavi z novinarsko konferenco opozicijskih svetnikov Občinskega sveta Mestne občine Krško, ki je potekala v torek, 21. maja 2024, ter v oziru do neresničnih, zavajajočih in nepreverjenih informacij, objavljenih v medijih, Mestna občina Krško podaja izjavo za javnost.
Na novinarski konferenci so opozicijski svetniki občinskega sveta Mestne občine Krško podali več očitkov glede priprave in vsebine proračuna za leti 2024 in 2025. Na Mestni občini Krško odgovarjamo na njihove trditve. Aleš Stopar (Gibanje Svoboda) je izpostavil, da k pripravi proračuna niso bilo povabljeni. Poudarjamo, da je v času, ko se je proračun za leti 2024 in 2025 najbolj intenzivno pripravljal, bila članica Občinskega sveta Mestne občine Krško Brigita Piltaver Imperl (Gibanje Svoboda) podžupanja. Seznanjena je bila z vsemi projekti, sodelovala je na skoraj vseh kolegijih župana, kjer se je skozi celo leto snoval proračun, tudi sama je tako predlagala kar nekaj projektov, ki so bili planirani v proračunu. Navedbe, da svetniška skupina ni bila pozvana k sodelovanju pri pripravi proračuna, niso prave. Podžupanja iz vrst Gibanja Svoboda je bila preko vseh sestankov, elektronske pošte in ostalih korespondenc neposredno in posredno vključena v nastajanje proračuna. Proračun namreč nastaja skozi celo leto in ne samo v tednih, ko nastaja končna dokumentacija. Podžupanja je dostopala tudi do vseh ostalih podatkov in je imela vseskozi možnost podajati svoja mnenja, predlagati nove projekte in sodelovati pri odločanju o najpomembnejših temah. Utemeljeno je bilo pričakovati, da bo Brigita Piltaver Imperl o zaključkih, posebno pa še o tako pomembni temi, kot je proračun, seznanila člane svetniške skupine, najmanj vodjo svoje svetniške skupine.
Ne drži tudi podatek, da so bili amandmaji v večini upoštevani; delno upoštevane so bile pripombe na osnutka proračunov. Župan predlaga osnutek proračuna in po prvem branju imajo svetniki vse možnosti, da predlagajo amandmaje in s tem bistveno vplivajo na vsebino proračuna. Ob vsakem sprejemu proračuna so bili podani razni amandmaji, ki so bili lahko v fazi predloga sprejeti. Tudi ob sprejetju proračunov za leti 2024 in 2025 je bilo tako. Ne drži pa dejstvo, da je bil pred predlaganjem amandmajev proračun slabo zastavljen.
Med očitki je bila prevelika tekoča poraba, ki jo je izpostavil Boštjan Pirc (SLS), Mitja Omerzu (Energično za Krško) pa Mestni občini Krško očita, da proračun ne sledi razvojnim ciljem občine, da pogreša več »ustreznih sredstev za vzdrževanje in investicije v cestno infrastrukturo in stanovanja.« MO Krško je pripravila dvoletni proračun, kar omogoča dolgoročnejše planiranje, ki je zlasti pomembno pri načrtovanju razvojnih nalog (investicij), ki jih ni mogoče realizirati v enem proračunskem letu. Višanje tekoče porabe se kaže zadnjih nekaj let, s čimer se srečujejo vse občine po Sloveniji. Naraščanje tekoče porabe je predvsem odraz visoke inflacije in nenormalnega gibanja cen elektrike, kljub temu pa je proračun vzdržen, kar se kaže po prvem kvartalu proračunskega leta 2024. V skladu s sprejetim proračunom za leto 2024 so tako aktivnosti usmerjene predvsem v projekte, ki so potrebni za vsakodnevno življenje občanov. Trenutno se izvaja več projektov na področju obnove cestne infrastrukture, kanalizacijske infrastrukture, obnove pločnikov po celotni občini, intenzivno pa tečejo aktivnosti za novogradnjo OŠ dr. Mihajla Rostoharja, pri kateri smo tik pred tem, da se na upravno enoto vloži vloga za pridobitev gradbenega dovoljenja. Eden od trenutno večjih projektov je gradnja objekta s 17 stanovanji v Žlapovcu. Ne drži podatek, da se gradi »zgolj« 17 stanovanj. Nov stanovanjski objekt namreč gradi tudi občinska družba Rudar Senovo, in sicer s 16 stanovanji.
Po javno dostopnih podatkih ima Mestna občina Krško skupaj z družbo Rudar, d.o.o., upoštevajoč število prebivalcev v lasti bistveno več stanovanj kot ostale mestne občine. Po podatkih iz prejšnjega leta ima Mestna občina Ljubljana oziroma njen javni stanovanjski sklad v lasti 4413 stanovanjih enot. V istem času sta imela Mestna občina Krško in družba Rudar (v lasti Mestne občine Krško) v lasti 624 stanovanjskih enot. Glede na število vseh prebivalcev v občini imamo v Mestni občini Krško v lasti 60 % več lastnih stanovanj kot Mestna občina Ljubljana, 33% več kot Mestna občina Maribor,140 % več kot Mestna občina Koper, 300 % več kot Mestna občina Novo mesto …
Sicer pa gradimo objekt s 17 stanovanji, dodaten objekt gradi občinska družba Rudar Senovo, in sicer s 16 stanovanji. V lanskem letu so bila popolnoma obnovljena 3 stanovanja, pridobilo se je več starejših stanovanjskih objektov v katerih se načrtuje vzpostavitev novih stanovanjskih enot, izvedenih je bilo več energetskih sanacij večstanovanjskih objektov …
Glede cestne infrastrukture pa je dejstvo, da za prometno infrastrukturo letos namenjamo 9,5 milijona evrov, od tega za investicijsko vzdrževanje in gradnjo občinskih cest nekaj manj kot 5 milijonov evrov. Letošnje leto je predvsem v znamenju 2. faze obnove Lovske ceste v Brestanici, ki se pričenja v teh dneh. Ocenjena vrednost je nekaj manj kot 500.000 evrov, od tega je v letošnjem letu predvidenih 257.000 evrov, preostanek pa v letu 2025. Nadaljujejo z izgradnjo in obnovo pločnikov (Stolovnik, Spodnja Libna, Veliko Mraševo, Senuše, Sremiška cesta v Krškem ...), ureditvami ulic na Vidmu in na Senovem, med drugim je v načrtu ureditev trga na Raki ter rekonstrukcija Sejmiške ulice v Leskovcu in JP (javne poti) Stari Grad-Marof. V letošnjem letu prav tako potekajo aktivnosti za nadaljevanje rekonstrukcije CKŽ G 1-5 med hidroelektrarno Krško in starim mostom.
Svetniki so izrazili pomisleke glede stroškov in dostopnosti projekta Bazen Krško. Ne drži podatek, da se je investicija bazena v zadnjega pol leta zvišala za 4 milijone, kot je na novinarski konferenci povedal Boštjan Pirc (SLS). Od kod svetniku ta podatek, nam ni jasno. Jasno pa je, da gre za zavajajoč in nepravilen podatek. Svetniki, med katerimi so bili tudi sklicatelji novinarske konference, so na junijski seji v letu 2023 sprejeli in potrdili DIIP, v katerem je bila ocenjena vrednost projekta 12,1 milijona evrov. Svetnik, ki je podal to stališče je tudi član Projektne skupine za projekt Izgradnja bazena v Krškem in je bil oz. bi moral biti s podatki še podrobneje seznanjen.
Naslednji zavajajoč podatek, ki ga je na novinarski konferenci navedel Boštjan Pirc, je, da je bila ocenjena vrednost bazena pred leti 6 milijonov evrov. Na podlagi pregleda natečajnih elaboratov je bila s strani neodvisnega svetovalca za GOI prva uradna ocenjena vrednost za Bazen Krško podana v juliju 2022, in sicer za 9 milijonov evrov, brez vključenega projektiranja in predhodnih stroškov. Ocenjena vrednost 6 milijonov evrov, o kateri govori Boštjan Pirc, je bila pavšalna ocena projekta občinske uprave še pred javnim natečajem in za projekt, kjer ni bila določena bazenska tehnika, prav tako so bile mere bazena manjše.
Pri nobenem projektu ne moremo z gotovostjo trditi, da bo ocenjena vrednost projekta tudi njegova končna oziroma da ta ne bo višja. Ob pocenitvi posameznih materialov bo lahko tudi nižja. Mestna občina Krško ima isti cilj kot vsi, ki ta projekt podpirajo – to je, da bo bazen zgrajen kakovostno, s sodobno bazensko tehniko, da bo med samo gradnjo zagotovljen dober nadzor, in nenazadnje, da bo bazenski kompleks zgrajen s čim manj sredstvi. Ostro zavračamo navedbe posameznih svetnikov, da bo bazen namenjen samo ožji skupini posameznikov in ne bo dostopen za vse občane. Bazen Krško bo športni kompleks, ki bo omogočal rekreacijo in druženje vseh obiskovalcev. Omogočal bo odlične pogoje za učenje plavanja, rekreativno vadbo in profesionalne plavalne treninge. Bazen bo odprtega tipa in na voljo za uporabo vsem starostnim skupinam, ne glede na plavalno predznanje. Podoben koncept združitve rekreativnih plavalcev in tekmovalcev znotraj istega športnega bazenskega kompleksa so ustaljena praksa v posameznih mestih.
Bazen Krško je bil 23.1.2024 potrjen s strani Skupščine ZMOS kot posredniškega organa in s tem dobil zeleno luč za oddajo popolne vloge na 2. fazo, to je na MNVP, katerega rok za oddajo je 24. 7. 2024. Znesek v višini 4,5 milijonov evrov, ki smo ga prijavili na 1. fazo, bomo prijavili tudi na 2. fazo in predvidevamo, da bomo vsa sredstva počrpali. Na podlagi javnega povabila za sofinanciranje operacij urbane prenova z mehanizmom CTN ima mestna občina možnost črpanja 100 % upravičenih stroškov in ne 80 %, kot je na novinarski konferenci napačno zatrjevala mag. Nataša Šerbec (SD).
Kot alternativo novemu bazenskemu kompleksu so svetniki predlagali nadkrijte brestaniškega bazena. To je sicer tehnično možno, vendar ne brez velikih investicijskih vložkov. Ta objekt je grajen kot letno kopališče, kar pomeni, da tako v stavbi kot okoli bazenske školjke ni vgrajene potrebne izolacije, obstoječa kotlovnica v šoli v zimskem času ne bi mogla zadostiti energijskim potrebam ogrevanja vode in zraka.
Ivanka Černelič Jurečič (samostojna svetnica) je še spomnila, da so nekateri drugi projekti, kot je prizidek Zdravstvenega doma (ZD) Krško, potihnili oz. se o njih ne govori. Preseneča nas, da svetnica omenja ravno projekt prizidka ZD Krško. V osnutku proračuna sta občinska uprava in župan predvidela sredstva za nadaljevanje projekta prizidka k ZD Krško v višini 330.000 evrov za leto 2024, s katerimi bi se izdelala in pridobila vsa potrebna dokumentacija za vložitev vloge za izdajo gradbenega dovoljenja. Svetniški skupini Gibanje Svoboda (h kateri je pridružena tudi svetnica Černelič Jurečič) in Socialni demokrati so predlagali amandma, kjer so predvideli črtanje vseh sredstev za nadaljevanje projekta v letih 2024 in 2025. Amandma je bil sprejet.