Evropski teden mobilnosti se preveša v drugo polovico. Včeraj smo namenu predali novo kolesarnico pred Občino Krško in prevzeli električno kolo, ki bo po novem del voznega parka občinske uprave in prevozno sredstvo za premoščanje krajših razdalj. Gre za konkreten ukrep, s katerim želi lokalna skupnost prispevati k manjšemu prometnemu onesnaževanju in spodbuditi »zeleno mobilnost«. Poleg tega so odslej na voljo tudi električna kolesa, ki jih bodo za premagovanje razdalj brez posebnega napora, lahko uporabljali lokalni prebivalci, izletniki in turisti. S slednjimi razpolaga Turistično društvo Brestanica in se trenutno nahajajo pri Gostišču Ribnik v Brestanici.
Nova pokrita kolesarnica, ki jo je kot svoje prvo delo, ki je zaživelo v praksi, zasnovala še sveža diplomantka arhitekture Katja Pečnik, izdelalo pa podjetje ALU Požgaj, je pred stavbo Občine Krško nadomestila staro parkirišče za kolesa. »Gre za simbolično pridobitev, ki pomeni prispevek k varovanju okolja in spodbudo, da bi kolesa v vsakdanjem življenju pogosteje uporabljali,« pojasnjuje župan Miran Stanko. V kolesarnici sta vgrajeni dve električni vtičnici, ki omogočata polnjenje električnih koles. Prvo je bilo preizkušeno in priključeno včeraj, ko smo od Fakultete za energetiko prevzeli električno kolo, ki so ga študentje pod mentorstvom profesorja Sebastijana Semeta iz običajnega predelali v električno in bili zanj na mednarodnem natečaju tudi nagrajeni.
Kako Krško oblikovati po meri kolesarjev?
Pred tem je na Občini Krško potekala tudi razprava kako vzpostaviti boljše možnosti za kolesarjenje. Predsednik Združenja Slovenske kolesarske mreže, Josip Rotar je predstavil zanimive dobre prakse iz Slovenije in tujine ter pojasnil svoj pogled na potenciale kolesarstva v občini Krško. Nekateri dobri koraki so že narejeni, o ambicioznih načrtih pa priča tudi sodelovanje v projektu Sava-Krka bike, s katerim želimo vzpostavili daljinsko kolesarsko pot ob najdaljši slovenski reki, reki Savi ter med seboj povezati številne občine ob njej.
Za Krško sicer velja prisotnost rekreativnega kolesarstva, korak naprej in dodaten izziv pa vidimo v tem, da bi se ljudje odločali za uporabo kolesa tudi za pot v službo in po vsakdanjih opravkih. »Gre za razvojni proces, ki ga lahko na eni strani spodbudijo nekatere izboljšave na infrastrukturi, na drugi pa tudi manjša dostopnost z avtomobilom,« je povedal Rotar. V tem trenutku je namreč dostop z avtomobili povsod še vedno zelo enostaven in omogočen kar ni ravno idealno, če družba želi spodbujati oblike javnega prevoza ali večjo uporabo kolesa.
Novo stojalo za kolesa v Brestanici darilo dijakov ŠC Krško-Sevnica
Simboličen doprinos k razvoju kolesarstva dajejo tudi kolesarska stojala in kolesarnice je še pojasnil Rotar, saj z možnostmi urejenega parkiranja sporočajo, da so kolesarji dobrodošli, in da je poskrbljeno tudi za njih. Poleg kolesarnice pred občino Krško smo tako včeraj namenu v KS Brestanica predali tudi stojalo za kolesa. Pridobitev so izdelali in Občini podarili učenci Šolskega centra Krško-Sevnica. Stojala se je v imenu vseh bodočih uporabnikov razveselil tudi predsednik Krajevne skupnosti Brestanica Vlado Bezjak.
Promocijski film v spodbudo trajnostni mobilnosti
Trajnostno mobilnost in promocijo javnega potniškega prometa dijaki Šolskega centra Krško-Sevnica tudi sicer inovativno spodbujajo v sklopu zanimivih projektov. V enem izmed njih so pod mentorstvom Veronike Gradišek posneli video »Levstikovo potovanje od Radeč do Krškega«, s katerim so na zabaven način opozorili na prednosti javnega prevoza. Ogledali so si ga tudi včeraj zbrani, na voljo pa je tudi na spletni strani http://www.krsko.si.
Film govori o dijaku Levstiku, ki ne potuje od Litije do Čateža kot vzornik Fran Levstik, ampak od doma do šole. V prvem delu film prikaže slabosti: vožnjo brez sovrstnikov, pritisk staršev, porabo goriva, okvaro avta, ki jo morata reševati voznik in sovoznik sama, onesnaževanje okolja. V drugem delu se Levstik odloči za avtobus, kjer v prijetnem vzdušju naredi koristne stvari za šolo in se hkrati druži z vrstniki. Film skratka krepi zavest o pomenu javnega potniškega prometa kot pomembni alternativi avtomobilskemu prevozu.