V letu dni do nove mestne podobe
V začetku julija se je začela dolgo pričakovana ureditev krškega mestnega jedra, ki bo v novi, sodobni podobi skupaj z lepšim in urejenim vstopom v mesto, zaživel do prihodnje jeseni. Potem, ko smo projekt obnove že predstavili v prvi polovici aprila, smo občane in krajane na včerajšnji predstavitvi ponovno seznanili z vsebino in časovno dinamiko različnih etap gradnje, predvsem pa, zaradi gradbenih del, z nekoliko drugačno prometno ureditvijo. Vse, ki v starem mestnem jedru živijo in delajo ter vse, ki ga tako ali drugače obiščejo, Občina Krško prosi za razumevanje, potrpežljivost in sodelovanje v času, ko nastaja nova mestna podoba, s katero bomo pridobili vsi.
Župan občine Krško mag. Miran Stanko je na včerajšnji dobro obiskani predstavitvi dejal, da se zaveda, da je tako zahteven projekt povezan tudi z organizacijskimi težavami in potrpljenjem vseh tistih, ki so pri tem prizadeti. Povedal je, da bo Občina Krško storila vse, da bo investicija čimprej dokončana v veselje vseh nas, saj bo Krško dobilo novo podobo in bistveno boljše infrastrukturne pogoje za vse ki tu živijo ali delajo.
Prebivalci mestnega območja povabljeni, da se vključijo v izgradnjo
Rafko Jurečič, vodja oddelka za gospodarsko infrastrukturo je prebivalce pozval, da se tudi sami s predlogi in pripombami vključijo v izvedbo, da bi lahko v celoti uredili podzemno infrastrukturo, da bi se vsaj za nekaj desetletij lahko izognili ponovnemu prekopavanju ceste. Predloge lahko prebivalci sporočijo osebno na oddelku za gospodarsko infrastrukturo na Občini Krško ali na podjetju Kostak, ki dela na terenu izvaja. Izvajalci bodo dela poskušali izvajati na način, da bo čim manj motena tudi poslovna dejavnost, ki poteka v mestu.
Prvi del ulice CKŽ predvidoma urejen do konca avgusta
Prva faza obnove trenutno poteka na območju ulice CKŽ, od Hočevarjevega trga proti notranjosti mesta, v smeri občinske stavbe. Ta odsek je trenutno zaprt za promet, obvoz pa urejen po bližnjih ulicah. Trenutno svoje delo opravljajo arheologi, ki so na tem območju že naleteli na nekatere najdbe iz preteklih stoletij. Od najdb je odvisno tudi nadaljevanje del. Po prvotnem terminskem načrtu bi morali dela na tem odseku zaključiti do 15. avgusta, a kot rečeno arheološke najdbe lahko to časovnico nekoliko podaljšajo.
Ker dela vplivajo tudi na življenje meščanov in nekoliko otežujejo dostope do poslovnih in drugih objektov, Občina Krško upa, da bodo arheologi dela zaključili v kratkem, da bi lahko nato izvedli predvideno ureditev in ta odsek predvidoma do konca avgusta predali nazaj v promet.
Terminski plan izgradnje naslednjih faz bo znan prihodnji teden
Nadaljnje urejanje CKŽ in Dalmatinove ulice, se bo začelo šele, ko bo zaključena prva faza od Hočevarjevega trga do občinske zgradbe. Dela se bodo nadaljevala do Optike Rimc, od tu do trgovine TUŠ, nato do Policijske postaje in od tu do objekta Krieger.
Kot je pojasnil projektant podjetja Savaprojekt Tomaž Koretič ureditev Dalmatinove ulice in ulice CKŽ v celotni dolžini predvideva tlakovane pločnike ter tlakovano območje Zatona, medtem, ko bodo vozišče in parkirni prostori v celotni dolžini glavne ceste asfaltirani. Na območju Dalmatinove (od Policijske postaje do objekta Krieger) je predviden tudi objekt za dvonivojsko parkiranje, ki bo mestu in obiskovalcem zagotovil novih 85 parkirnih mest.
Kdaj se bo zapora ceste prestavila naprej, bo Občina Krško naknadno obvestila, saj v tem trenutku še ni mogoče povsem natančno oceniti poteka arheoloških del, od katerih je odvisna gradnja, ki ves čas poteka pod arheološkim nadzorom.
Vstop v mesto – območje Zatona, urejeno do prihodnje jeseni
Pripravljalna dela za začetek gradnje se v tem času začenjajo tudi v Zatonu, območju tik pred vstopom v staro mestno jedro, kjer se kot projektni partner vključuje javno podjetje Infra. V sklopu ureditev Hidroelektrarne Krško bo podjetje izvedlo prestavitev obstoječe ceste v Zaton-u od nabrežine Trške gore proti Savi v dolžini 350 metrov. Porušen in obnovljen bo obstoječi zid po celotnem obsegu starega mesta Krško od Valvasorjevega nabrežja do novo predvidenega peš mostu preko reke Save, od tu naprej do Zatona pa bo zgrajen nov zid. Zgrajeno bo tudi črpališče za odvod vseh zalednih voda v Savo – gre za pomembno poplavno zaščito starega mestnega jedra pred stoletnimi vodami in fekalno kanalizacijo. Omenjena dela bo Infra predvidoma zaključila prihodnjo pomlad, v času gradnje pa bodo potekale tudi ureditve, s katerimi bo Občina Krško Zaton oblikovala v trg s klopmi za posedanje, zasadila drevesa, postavila fontano, uredila pešpoti in kolesarske steze in nova parkirna mesta in rekonstrukcija in novgradnja vseh komunalnih vodov vključno z javno razsvetljavo. Te ureditve bodo zaključene do jeseni 2014.
Prometna ureditev v času del v Zatonu
Infrastrukturno ureditev v Zatonu je izdelala Dolenjska projektiva, včeraj pa jo je predstavila Lidija Radež, ki je pojasnila tudi o ureditev prometa v času gradnje. Promet se bo načeloma odvijal dvosmerno, razen v času prestavitve glavne ceste. Takrat bo daljinski promet skozi Zaton potekal enosmerno za smer Drnovo, v obratni smeri proti Brestanici oz. Celju, pa po novi obvoznici.
Gradnja ves čas poteka pod nadzorom arheologov
Kot sta povedala arheolog Mitja Pergar iz Zavoda za varstvo kulturne dediščine in direktor arheološkega podjetja PJP Primož Predan, ima ožje mestno središče Krškega zelo bogato preteklost. Državna konvencija določa, da je potrebno vse kar se tiče kulturne dediščine podrobneje arheološko raziskati. Pred leti je bilo večino napora arheologov vloženega v raziskave na območju Drnovega-Neviodunuma, tokrat pa so se raziskovalci preteklosti natančneje lotili tudi starega mestnega jedra.
Med arheološkimi najdbami, ki so znane do tega trenutka, so ostanki 300 let stare rimske ceste, pod njo pa so našli še nekatere starejše izkopanine, ki pričajo o času pred nami, kako smo živeli nekoč in na kaj smo lahko ponosni. V kolikor arheologi ne bodo naleteli na kakšna večja odkritja naj bi za vsako fazo potrebovali 25 dni, kar ne predstavlja takšnih časovnih izgub kot smo jih bili morda vajeni v preteklosti. Po zaključku bodo arheološke najdbe predstavljene tudi javnosti.
Del trase na CKŽ je bil za nadaljevanje investicije sproščen včeraj, kar pomeni, da se bodo sedaj gradbena dela na tem odseku lahko izvajala sočasno z arheološkimi.
Financiranje
3,1 milijonov evrov vreden projekt urejanja Zatona, ulice CKŽ in Dalmatinove ulice, Občina Krško pretežno gradi s pomočjo evropskih sredstev. 1,8 mio evrov investicije predstavljajo sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj, operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2012-2014. 750.000 evrov bo prispevala država, preostanek pa Občina Krško. Poleg tega bo Občina na vstopu v staro mestno jedro, dodatno in v celoti financirala izgradnjo objekta za dvonivojsko parkiranje s 85. parkirnimi mesti v ocenjeni vrednosti 530.000 evrov. Poplavno varovalne ureditve, ki jih bo izvedlo javno podjetje Infra, so financirane posebej in sicer v sklopu gradnje Hidroelektrarne Krško, v okvirni ocenjeni vrednosti 3-treh milijonov evrov.
Celotna vrednost investicije, ki jo v sklopu urejanja mestnega jedra načrtujemo v prihodnjih dveh letih tako znaša približno 6,6 milijone evrov.